Tények a Rumann csónakokról

Magas hegesztési minőség:

Az AWI technológia lehetővé teszi a két anyag optimális összeolvadását. Élelmiszeripari hegesztőink vannak, akik Nyugat Európából hozták el a szakmát és az igényességet kis hazánkba. Pontosan tudják, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy egy csónak bírja az erőhatásokat. A kép magáért beszél.

Nem érhető el leírás a fényképhez.

Nagyon stabil:

A képen a következők lehetnek: hajó, túra/szabadtéri, természet és víz

Nagyon erős:

Hátulról rongyolt bele egy autó Peti barátunk utánfutójába. Az eredmény látható. A nagyocska Tohatsut ott törte el az erőhatás, ahol a legerősebb a csónakmotor: a bölcsőnél. A motor kapta először, aztán a rendszám. A motor átadta a fartükörnek a hirtelen csavaró hatást. Végül a bölcső adta meg magát, a fartükörnek kutya-baja. Azóta is vígan szeli a Dunát és pergető versenyeken vesz részt a csónak.

Nagy helykínálat:

A képen a következők lehetnek: 1 személy, mosolyog, túra/szabadtéri, víz és természet
A képen a következők lehetnek: egy vagy több ember, túra/szabadtéri, víz és természet

Jól siklik: Gyors!

…és végezetül a Rumann csónakok szexepiljéről a siklófelületről! Magyar vizeken is megtalálható már minden fenéklemez kialakítás katamarán, álkatamarán, lapos, enyhe és mély V. A Rumann csónakok alja HIBRID azaz ötvözi a V és a lapos aljakat (modV). Sikláskor kiül a siklófelületre ezért kisebb felületen találkozik vízzel így kisebb surlódási erők hatnak rá. Ezért van az, hogy a kinyúlt siklásban levő vízszintes testünk a partról nézve “nem éri a vizet”.

Pár szó a fenéktípusokról:

Lapos fenéklemezV fenéklemezÁlkatamarán fenékMod V fenék (Rumann)
ElőnyökA leggyorsabb fenéklemezfajta. Gyártása egyszerű. Stabil test (ha elég széles), kis merülésű.Hullámálló, jól kanyarodik. Könnyű, olcsó gyártás.Stabil, ha felsiklik kevés felületen keletkezik surlódás vízzel, ezáltal gyors.Stabil, könnyen felsiklik, gyors, mert csak a siklófelületen érintkezik vízzel, hullámvágó orral.
HátrányokNagyobb sebességnél (20km/h) hullámzásban durrog, csattog, ráz, nem vágja a hullámokat. Élesebb kanyarban a csónak kinti alsó éle hajlamos belekapni a vízbe ezért borulásveszélyes. Álló helyzetben hullámok az orrát csapkodják.Lassú fenéklemezforma. A V belevág a vízbe, nagyobb felületen kelt surlódást, nehezen siklik fel. Statikus és dinamikus stabilitása kicsi, billeg ha nem elég nehéz. Ha meg nehéz, akkor nagy motorigényű.Hajócsavar kavitáció, kanyarokban főleg, nagyobb motor kell kiemelni a testet siklásba hozni a nagy vízbemélyedő katamrán “élek” miatt. Lapos részeit csapkodja a víz.Farolásra hajlamos a hátsó siklófelület, de a tulajdonosok inkább élvezik mint kritizálják. Speciális présgép és program szükséges a lemez kialakításához. Drága kialakítás.
Felhasználási területCsendesebb belvizek kevés hajóforgalommal pl Tisza, kisebb hullámzású tavak. Sekélyebb vizek.Nagyobb tavak, Duna.Nagyobb tavak, DunaNagyobb tavak, Duna.
Rumann barci aluminiu
Rumann alumínium csónak siklásban “alig éri a vizet”